Зв'язок з нами

ГРОШІ

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Fintech-компанії можна назвати одними з тих, хто безпосередньо чи неявно формує картину світу сучасного користувача. Їх сервіси – це цілий світ, в якому пов’язані банки, бізнес, користувачі, платіжні системи, і цей світ розвивається зі стрімкою швидкістю. Україна відома як внутрішньою насиченою системою, так і своєю важливістю на міжнародному ринку фінпослуг. Про все це, а також про ритм, в якому живе вітчизняний фінтех, редакції UA NEWS розповіла CBDO LeoGaming Маріам Матіашвілі.

Як змінюється попит на онлайн методи оплати за останній рік? Чи дійсно коронавірус «занурив усіх в онлайн»?

Маріам Матіашвілі: Частково правда. Період карантину дуже посприяв розвитку cashless-економіки, бо основна рекомендація щодо здійснення оплати – відмова від готівки, через яку простіше заразитися коронавірусом.

Ті платформи та магазини, які раніше вважали, що зможуть впоратися й без функції онлайн-оплати, різко усвідомили потребу та звернулися в компанії за даним рішенням, намагаючись провести інтеграції в максимально короткі терміни. Це був складний період «роботи на знос», адже потрібно було встигати за зростаючим попитом та не втрачати в якості послуг і комунікації з партнерами.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«Електронна комерція як раз активно розвивається, бо, сидячи вдома, усі покупки відбуваються онлайн. Однак не варто забувати, що платоспроможність наших користувачів впала, і відповідно ринок вимагає нового розв’язання даної проблеми»

Перша половина березня 2020 року вже показала зростання оплат онлайн за такими категоріями як: комунальні платежі, кредитні організації, онлайн-ігри та мобільні оператори. Якщо ж говорити про найсильнішу динаміку зростання, то найбільше оборот виріс у грошових переказах та оплаті штрафів. Тут зростання склало 120% та 80% відповідно.

Ці показники демонструють вибір користувачів платити онлайн в період пандемії, і, що дуже важливо, це стане постійною звичкою. Кількість платежів, здійснених за допомогою інтернет-еквайрингу, зросла на 18% за період карантину. Попит на оплати онлайн продовжить рости й після карантину, бо користувач пристосується до оплати за різні категорії послуг з будь-якої точки міста або навіть світу.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Які види платіжних методів стали новинкою на ринку за останній рік?

Маріам Матіашвілі: 2020 рік, безумовно, один з найбільш яскравих для нас. Це рік максимально інтенсивної роботи та фінансових рекордів. Але є нюанси.

Пандемія внесла значні корективи та зміни у світову економіку. Кожна сфера певною мірою змінила свій вектор напрямку і приймає нові рішення для можливості розвитку в сучасних умовах.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«Значне число (37,5%) представників покоління Z виберуть тільки цифровий або онлайн-банк. Це світова статистика, а для України це буде понад 70%, не менше. Це відбувається завдяки кращому користувацькому інтерфейсу, сучасній безпеці та постійній доступності»

COVID-19 спричинив собою економічну кризу, масштабні скорочення співробітників компаній, скорочення доходів населення й т.д. Але всі сили зараз спрямовані на адаптацію ринків під сучасні умови. Електронна комерція як раз активно розвивається, бо, сидячи вдома, усі покупки відбуваються онлайн. Однак не варто забувати, що платоспроможність наших користувачів впала, і відповідно ринок вимагає нового розв’язання даної проблеми.

Якщо говорити про світові практики, то це спосіб оплати «Buy now, Pay Later». По суті – безвідсоткова розстрочка, яка й так сильна в Україні. Вона дає можливість користувачеві певної платформи/магазину придбати послугу/товар зараз, але не віддавати 100% його вартості відразу.

Що це дає торговцю? Зробити свої товари/послуги більш доступними для покупця й не втратити його в період кризи, розширюючи можливості оплати для користувача. Це, в першу чергу, демонструє клієнтоорієнтованість компанії. Даний сервіс дуже популярний серед покоління мілленіалів, бо він дає можливість здійснювати оплату шляхом безпроцентної розстрочки. Для клієнта це означає обхід суворих правил щодо отримання кредиту або кредитної картки.

До речі, світовий техногігант Tencent купив 5% акцій австралійської компанії Afterpay, яка як раз і розробила сервіс «Buy now, Pay Later». Другий великий розробник такого сервісу Klarna оголосив, що у Великобританії їх сервісом користуються понад 7 млн осіб. Більш того, очікується, що даний сервіс подвоїть свою частку ринку онлайн-покупок до 2023 року.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«FinTech прислухається, наповнюючи свої продукти програмами лояльності. Всі ці «плюшки» на кшталт кешбеків, залишків на рахунок тощо вже стали звичною нормою споживачів в Україні»

До України ж дійшов тренд рекурентних платежів, оплат за підпискою. Карантин змусив багатьох звернути увагу на стрімінг-сервіси кіно та серіалів, хмарні музичні стрімінги, багато хто почав підтримувати блогерів або ЗМІ шляхом регулярних платежів. Це крутий тренд, що підвищує як фінансову грамотність населення, так і дає розуміння світу, що «Дикий Захід» піратського контенту в Україні вже доживає віку.

Як ви вважаєте, хто задає ритм розвитку fintech сфери?

Маріам Матіашвілі: Покоління Z, це справжні цифрові аборигени. Люди у віці від 18 до 24 років очікують безперебійної роботи додатків, які, в першу чергу, пов’язані з їх фінансами, що також диктує певні умови роботи учасникам ринку.

Значне число (37,5%) представників покоління Z виберуть тільки цифровий або онлайн-банк. Це світова статистика, а для України це буде понад 70%, не менше. Це відбувається завдяки кращому користувацькому інтерфейсу, сучасній безпеці та постійній доступності.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«Сьогодні мало мати хороший тариф на послугу, дуже важливо спостерігати за потребами ринку та дотримуватися їх, тобто завжди мати всілякі платіжні рішення»

Незалежно від того, чи є це побічним продуктом безконтактного руху, прискореного COVID-19, або вказівкою того, куди ринок уже рухається, кінцевий результат буде однаковим: покоління Z очікує варіанту повністю цифрового банку. Переважна більшість молодих людей у віці 18 і 19 років користуються перевагами рішень мобільного банкінгу.

FinTech прислухається, наповнюючи свої продукти програмами лояльності. Всі ці «плюшки» на кшталт кешбеків, залишків на рахунок тощо вже стали звичною нормою споживачів в Україні.

Яких ключових правил варто дотримуватися fintech-компанії в Україні, щоб бути лідером на ринку?

Маріам Матіашвілі: Все залежить від команди, яка працює над проектами, веде зовнішню комунікацію від імені компанії. Важливо бути клієнтоорієнтованими та не «доганяти» тренди, а бути, скажімо так, завжди на 1 хвилину раніше прибуття потягу.

Виходячи з нашого досвіду, можу сміливо сказати, що клієнтоорієнтованість нашої команди підтверджується як на етапі запуску кожного проекту, так і в процесі його подальшої реалізації.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«Для мерчанта важливо прийти із запитом на інтеграцію платіжних методів і в цей же момент отримати повний опис усіх доступних методів з тарифами, можливими видами розрахунку та API. Ну а протягом кількох днів налаштувати роботу з технічного протоколу та запуститися в продакшн. Все має відбуватися максимально просто, швидко та якісно – це запорука успіху компанії на ринку fintech»

Виділю пункти, які дотримуються нами при роботі з усіма мерчантами. Саме вони роблять нас гнучкими в порівнянні з конкурентами та демонструють партнеру нашу зацікавленість у взаємовигідній співпраці:

  1. Наші технічні фахівці, фахівці фінансового відділу та менеджери, крім саппорту, завжди доступні в чаті й надають відповідь дуже оперативно, навіть якщо це вихідний день. Так ми даємо можливість партнеру працювати без зупинок і закривати будь-які питання в найкоротші терміни.
  2. Ми завжди беремо до уваги всі вимоги наших мерчантів. Це стосується й роботи з конверсією по платежах, й формату розрахунків, й моделі ведення звірок, технічних параметрів. Ми рідко говоримо, що працювати по зручній партнеру моделі ми не можемо, найчастіше ми налаштовуємо весь процес безпосередньо під вимоги мерчанта на своєму боці (наші конкуренти в більшості своїй мають стандартну модель роботи в усіх напрямках, яку вони не змінюють час від часу).
  3. Партнери завжди повинні бути проінформовані про наші нові доступні сервіси, що дає можливість оперативно впроваджувати їх на платформи та бути одними з перших, хто надає нові платіжні сервіси своєму клієнтові.
  4. Комунікація з усіма зовнішніми учасниками ринку ведеться щодня, що дає можливість завжди бути в курсі нових правил та можливостей, оперативно впроваджувати їх усередині компанії, а потім надавати партнеру.

Це, звичайно, робить роботу в українському фінтеху високодинамічною, і не всі можуть витримати цей темп. Але результат завжди вартий зусиль.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Які основні вимоги мерчантів до провайдерів платіжних методів?

Маріам Матіашвілі: Оскільки на ринку безліч компаній, які готові надати магазинам та різним ігровим платформам свої онлайн послуги з інтеграції різних платіжних методів, важливо мати вигідні комерційні умови, а також максимально великий вибір платіжних рішень. Ці рішення мають бути диверсифіковані по регіонах, а їх інтеграція повинна проходити максимально легко та швидко для мерчанта.

Сьогодні мало мати хороший тариф на послугу, дуже важливо спостерігати за потребами ринку та дотримуватися їх, тобто завжди мати всілякі платіжні рішення.

Важливим фактором є робота саппорту й технічного відділу, який працює над поліпшенням конверсії по платежах мерчанта, постійно спрощує процес інтеграції нашої API, надає можливість вибору клієнтові в технічних налаштуваннях, більш того, робить максимально зручним і легким шлях кінцевого користувача наших партнерів.

Маріам Матіашвілі, fintech-компанія LeoGaming: про новинки й ритм fintech-ринку України та його міжнародну інтегрованість

Маріам Матіашвілі, CBDO fintech-компанії LeoGaming

«Іноземні компанії, які надають різні види сервісів в інтернеті, дуже зацікавлені в ринку України. По-перше, близько 40 млн потенційних клієнтів – серйозний аргумент. Більш того, наша країна впроваджує нові технології швидше та якісніше, ніж деякі країни ЄС»

Для мерчанта важливо прийти із запитом на інтеграцію платіжних методів і в цей же момент отримати повний опис усіх доступних методів з тарифами, можливими видами розрахунку та API. Ну а протягом кількох днів налаштувати роботу з технічного протоколу та запуститися в продакшн. Все має відбуватися максимально просто, швидко та якісно – це запорука успіху компанії на ринку fintech.

Як успіх проектів компанії залежить від внутрішньої взаємодії співробітників та їх компетентності?

Маріам Матіашвілі: Наведу приклад внутрішньої взаємодії нашої команди. Комунікація між відділами в LeoGaming вибудувана досить ефективно. В першу чергу, про це говорить час, необхідний для розв’язання певної задачі.

Негласне правило кожного в нашій команді – вибудувати коректну комунікацію, передати суть завдання/питання в потрібній для кожного відділу формі, що допоможе оперативно реалізовувати проект. Навіть в умовах віддаленої роботи ми намагаємося не підводити колег та закривати свою ланку довгого ланцюжка завдань вчасно.

Перед запуском кожного проекту всі відділи проводять комунікацію між собою та діляться своєю експертною оцінкою. Надалі це дає можливість, наприклад, менеджеру проекту зрозуміти нюанси роботи по частині фінансової та юридичної моделі, а це, своєю чергою, призводить до якісного супроводу проекту та оперативного надання повної інформації партнеру без участі всіх відділів.

Також, результат приносить спілкування із зовнішніми партнерами. Оскільки ринок досить специфічний та вкрай динамічний, завжди потрібно бути в курсі всіх змін і нових можливостей. Кращим джерелом для цього є комунікація з партнерами, що завжди дає розуміння ситуації на ринку. І звичайно не варто забувати періодично обговорювати зміни та новини з колегами всередині компанії.

Наскільки іноземні компанії зацікавлені в інтеграції платіжних рішень для ринку України?

Маріам Матіашвілі: Виходячи з досвіду, іноземні компанії, які надають різні види сервісів в інтернеті, дуже зацікавлені в ринку України. По-перше, близько 40 млн потенційних клієнтів – серйозний аргумент. Більш того, наша країна впроваджує нові технології швидше та якісніше, ніж деякі країни ЄС.

Безліч компаній мають величезну аудиторію в Україні, яка потребує локальних платіжних методів та технічної підтримки 24/7. Наприклад, онлайн-магазин Steam дуже популярний серед українських користувачів. Близько 10% українців створили аккаунт у ньому заради гри Dota 2, CS: GO або покупки якоїсь гри.

Користувачі хочуть платити без додаткових комісій та отримувати якісну технічну підтримку. Саме тому ми максимально лояльно працюємо з поповненням балансу цього сервісу. Провайдери розуміють, що кожен платіжний ринок має свою специфіку та правильно прийти до локального гравця, який допоможе вибудувати коректну модель роботи, буде нести відповідальність за надання якісного сервісу. Наш більш ніж 10-річний досвід – найкраща гарантія якості.

Джерело

Натисніть щоб коментувати

Залишити Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Головні новини тижня